Eerste dagen in dushi Korsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Céline Aalbers - WaarBenJij.nu Eerste dagen in dushi Korsou - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Céline Aalbers - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in dushi Korsou

Blijf op de hoogte en volg Céline

07 Februari 2015 | Curaçao, Willemstad

Bon dia,

Na een vlucht van ruim 11 uur ben ik donderdag aangekomen in Curacao. Het was een lange vlucht, maar we hadden een schermpje waar we alle soorten films, series en programma´s op konden kijken dus dat was prima te doen. We waren nog geen kwartier in de lucht en de stewardess vroeg onze aandacht. Het werd helemaal donker in het vliegtuig en we werden vermaakt met een lichtshow. Het hele vliegtuig werd verlicht met alle kleuren: rood, paars, roze, geel, groen, oranje, blauw.. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt in een vliegtuig!

We hadden een tussenstop in Bonaire en toen, ongeveer een half uur daarna, kwamen we eindelijk aan op Hato (vliegveld Curacao). We werden opgevangen door de dames van Wereldstage en gingen in busjes naar het kantoor van Wereldstage toe. De bus zat propvol. Na 10 minuten stopte de bus aan de zijkant van de weg en de buschauffeur liep naar de overkant van de weg: even boodschappen doen. Typisch.
Bij Wereldstage hadden we een welkomstborrel met alle andere studenten en daarna werden we naar de huisvesting gebracht. Het appartement is prima, groter dan ik had verwacht. We hebben een balkon aan beide kanten en we hebben een mooi uitzicht omdat we op een heuveltje zitten. De temperatuur was en is wel even wennen. Uit de sneeuw naar 30 graden, geen airco. Gelukkig heb ik wel een ventilator op mijn kamer. Die heb je ook echt nodig, anders is het echt niet te doen..

Vrijdag zijn we naar Saint Tropez Beachclub geweest. Ik had hier al foto´s van gezien, maar nu waren we er echt! Het ziet er echt heel mooi uit, een mooie lounge met ligbedjes, zwembad en achter het zwembad is direct de zee. Dit gaf me wel echt het ultieme vakantiegevoel. Met de mensen die we al hebben leren kennen zijn we hier naartoe geweest.
Ook heb ik vrijdag mijn auto gekregen waar ik het komende half jaar mee zal gaan rijden hier op het eiland. Ook dat is wel even wennen: rijden op Curacao. Rechts heeft geen voorrang en het is heel anders dan in Nederland. ´s Avonds hebben we met z´n zessen gegeten. Gezellig met de buren gekookt. Wijntje erbij. Zo slecht hebben wij het hier niet :). Om half 11 werden wij opgehaald door de taxi en zijn we naar Kokomo Beach gegaan. Hier vond HET feest plaats waar iedereen het al maanden over had: Project X. We hadden er veel verwachtingen van en deze zijn allemaal waargemaakt. Het was echt een onwijs gaaf feest! Stonden we dan, tussen de Antilianen los te gaan op de muziek. Het naar huis gaan duurde wat langer dan we hadden verwacht. De taxi die ons zou komen ophalen, kwam niet opdagen. We bleven maar bellen maar hij nam gewoon niet op. Stonden we dan, ver van onze huisvesting af, met 5 meiden, zonder vervoer. We hebben onze charmes in de strijd gegooid en zijn teruggegaan naar het feest om bekende te zoeken en te kijken of we toch iets konden regelen en met mensen mee konden rijden. Uiteindelijk, ruim 3 uur verder konden we verdeeld over drie auto´s mee en eindelijk terug naar onze huisvesting.

Al met al gaat het hier prima. Maandag mijn eerste stagedag bij het Santa Barbara Resort. Ik ga nu naar Zanzibar bij de Jan Thiel Baai. Jaja, zwaar hebben we het hier wel. Aan het strand liggen en genieten van de happy hours.

• 07 Februari 2015 - 19:01

Denise :

Wat een heerlijk verhaal! En zwaar heb je het idd. pas je op dat je niet bruin wordt hahah.

• 07 Februari 2015 - 19:07

Nikita:

He Lien, leuk om te lezen:) lekker genieten en maandag aan de slag ❤️❤️ xx

• 07 Februari 2015 - 19:38

Anita:

ik ga dit verhaal volgen, leest zo lekker. Zet dit spannende avontuur vol plezier voort Celine?

• 07 Februari 2015 - 20:08

Inge :

Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Alvast succes maandag! Xx

• 07 Februari 2015 - 20:33

Nel:

Zo al veel meegemaakt in die paar dagen. Fijn om je verhaal te lezen. Succes maandag. Xx

• 08 Februari 2015 - 11:32

Gerhard:

Lieve dochter Céline,

Wat ben ik trots op je!
    Maak van deze stage een geweldige ervaring, je gaat veel leren bij het Santa Barbara Resort en daar wordt je (nog) sterker van.
    Natuurlijk mag je ook heerlijk genieten van het tropische Curacao.

Er zullen moeilijke momenten zijn en hobbels die je moet gaan nemen maar iemand met jouw doorzettingsvermogen gaat dat zeker lukken.

Heel veel plezier en geluk, ik hou van je!

Papa.

• 08 Februari 2015 - 12:36

Maxime:

Cé,

Super leuk om te lezen en goed om te lezen dat je het naar je zin hebt! Geniet vandaag nog even van je dagje en alvast heel veel succes en plezier met je stage die morgen gaat beginnen!

Kusjes,
    Maxime